Nationaldagen

I väntan på efterrätten och att barnen (inte Wilma) ska nattas hår David ut med hundarna, Wilma bygger duplo och jag passar jag på att sleva upp ett lass från dagen.

Den första delen började rätt tidigt men väldigt avslappnat. Jag och Wilma låg och drog oss i sängen och Vi hörde hur David kom hem från nattpasset och tog ut hundarna. Frukosten bestod i Youghurt ute på trappan i morgonsolen... Det är min favoritstart på en dag! Härligt väder idag också och jag tänkte att jag skulle vara lite duktig och putsa fönster.

Låt mig bjuda på en liten aning om hur det gick: 
Ett av fönstrena putsades tre ggr. Först för att jag putsade fönster, sen för att jag spillde ut vatten mot fönstret och ner bakom köksskänken... Ca 6 1/2 minut senare för att Wilma spillde ut en hel flaska välling på samma ställe... Var även tvungen att slita bort listerna under skänken för att torka bort geggan... 

Låt oss avbryta där, jag tror ni förstår?

Somnade som en stock när jag sövde Wilma efter lunchen och fick lämna kaoset bakom och fara iväg till Kristdala en aning senare än planerat. Ja då hade David också hunnit vakna och jag tog en promenad med hundarna och klippte till mig en bukett från trädgården att ta med till Andreas och Magdalena. 

Väl i Kristdala blev vi istället riktigt bortskämda med massa god mat, ännu mera sol och bus. 


















Såhär med kaoset på avstånd kan jag känna att det var en riktigt bra dag ;0)

Hoppas ni andra haft en härlig lördag och nationaldag!

Kram på er

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för en supertrevlig dag! 😀
Härlig midsommar! 😉😀

Svar: 😎 hihi Ja tack själva 😃 det var ni som gjorde jobbet!
Sara Isarve

2015-06-06 @ 22:27:42
Postat av: Mormor

Vart ju verkligen en lyckad helg med god mat o goa ungar😘 tussen kramar o pussar till er 😘😘

Svar: ❤️❤️❤️
Sara Isarve

2015-06-07 @ 18:59:46
Postat av: Mormor

Det vart en underbar helg i oskarsham ni hade varmast i Sverie det är ni värda"vill oxå ha värme" Puss😘

Svar: Ni är så välkomna ner till värmen 😉❤️ Puss och Kram
Sara Isarve

2015-06-08 @ 06:24:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild