Med solen lyser flitens lampa

Fick ett par bilder skickat till mig från tanternas besök, tänkte att jag bjuder på dem också.

Wilma plockar hallon

Tre nakenbadare, en hund som njuter och en hund som har ren och skär panik efter att av nån outgrundlig anledning fått för sig att hoppa i från bryggan.

Utan panik



Idag tog jag och Wilma mysfrukost i solen medan David rastade hundarna. 

Sen mätte jag upp hela staketlängan för nu ska det allt fixas lite. Det som står nu ska stålborstas och målas och även byggas på med flera plankor så det håller alla inne på tomten... Ja så småningom när resterande sidor fått staket/stängsel förstås. En sak i taget.

Det var inte alls så lätt som jag hoppades att hitta rätt virke men jag tror att vi funnit en lösning, imorgon får vi veta säkert.

Sen fick vi oplanerat besök av familjen Holmebrandt så det blev en skogstur med svamp(läs blåbärs)plockning, en koka ihop det lilla som finns hemma lunch och likadan fika på det... Men det blev både gott och trevligt trots avsaknad av kantareller! Barnen lekte väldigt bra med varandra idag.




Gästerna drog hemåt och jag for in och handlade stålborstar, penslar och rödfärg. Påbörjade sedan borstning och insåg att en planka har en väldans massa sidor! Huh Två sektioner, tre stolpar, fyra skrapsår, fem myggbett och en väldigt röd Sara senare gav jag upp för en hundpromenad, dusch och soffhäng istället! Bara 18 sektioner kvar innan målningen kan ta vid!


Just det, på morgonen lackade jag den turkosa stolen också så nu är den på plats :0) hopp finns att det en vacker dag blir färdigt på balkongen. 2 furu som ska bli vita kvar...



Nu är det sängdags så man förhoppningsvis orkar åstadkomma något imorgon också ;0)

God natt kramar på er
❤️




Kommentarer
Postat av: Syster

shit vad ambitiös att stålborsta innan! Jag hade fan bara målat...
Men men jag hade väl fått göra om det ganska snart igen....

Svar: Jag tänkte ta så god vara på det som möjligt så det håller ett par år till iaf! Får se om man pallar bara... Har ju typ inga muskler... haha
Sara Isarve

2015-08-11 @ 05:49:51
Postat av: Mormor

Hallå där arbetsmyra ta inte på dej för mycket din kropp ska hålla i många år 💞 men fu är klok så du vet nog det💞 lill trollet är för go💞 Puss i kramar till er 👄

Svar: Nej jag försöker hålla det på lagom nivå så det blir något gjort men inte för mycket för kropp och knopp... Ingen lätt balans 😉 puss och kram 💖
Sara Isarve

2015-08-11 @ 16:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild