Sedan sist

Ojsan blev visst ett tag sedan jag skrev något sist. Det har varit full rulle med alla besöken och hur trevligt det än är så blir det ändå lite jobbigt att passa upp och fixa och dona. I fredags var det inga besökare kvar så jag åkte till Kalmars gästhamn och dansade på bryggan igen. Det var ett par extra killar där vilket blev kanon :0) och vädret likaså. 

Lördagen bjöd på en tidig morgon och bilresa till Linköping för att överraska blivande Fru Krut med en pannkaksfrukost på möhippan. Det blev en ganska lugn eller iaf snäll sådan med tävling på nyöppnade Prison Iland (typ fångarna på fortet), pyssel inför bröllopet och en lång kväll ute för oss tre som orkade hålla i hela kvällen.




Söndagens gäster ställde in sitt besök och tur var väl kanske det för jag var lagom sliten efter den veckan och helgen. Har passat på att ta det lite lugnt och hämta nya krafter.

På måndagen åkte vi ner till Kalmar och besökte Skälby gård med Fredrik. Det är en 4H gård med höns, grisar, gäss, getter att klappa och ponnys att rida på. Vi hälsade mest på de gulliga getterna :D sen har de även en rätt stor lekpark med massa roligt, där gjorde vi ett kortare uppehåll för mamman blev visst hungrig på pizza.  Vi drog sen till stranden bakom Kalmar slott men där var vi visst inte välkomna med grisarna så vi gick bort till slottet så hundarna fick simma lite... Ja till och med Izac simmade frivilligt... DÅ är det varmt ute ;0)

När maten lagt sig till rätta hämtade vi Lena (F:s mamma) och åkte över till Färjestaden för att avnjuta makalöst god glass på Ölands Choklad. Det var definitivt inte sista gången vi var där kan jag lova! Efter glass och doppa fötterna i vyn av Ölandsbron blev det en halvdeckad fika hos Lena innan vi tog oss i kragen och åkte hemåt. 

Igår blev det inte många knop här hemma, var svinigt trött och hade ont i magen. Framåt kvällen blev det iaf middag hos svärmor, jättegott som vanligt men vad det hette har jag redan glömt. Summe och Benny följde med hem för övernattning och David drog till Oknö i Mönsterås för att fiska med grabbarna.





Sen är jag alldeles överlycklig för nu har jag barnvakt, boende och biljetter till Love Dance Festival i Malmö i augusti ❤️ Jag som trodde det var helt kört! :D

❤️




Kommentarer
Postat av: Cicci

Härligt med dansfestival, är det mamma som är barnvakten?

Fantastiskt att ni kan bo så långt bort men ändå kännas så nära, älskar sociala medier:)

Svar: Ja ibland är de riktigt bra att ha :D

Mamma jobbade lite för mycket den helgen men familjen Tran pusslade ihop helgens barnvaktinsats när David jobbar natthelg!
Sara Isarve

2014-07-23 @ 10:06:32
URL: http://ceciliagustavsson.blogg.se
Postat av: Mormor

Fina kort , längtar efter lilla Wilma i bland er oxå men mest Wilma.. Ses i september 👪 💕💞💕

Svar: Ja det gör vi 😊 Det är som vanligt nu för tiden... Ingen saknar mig längre 😉 😘
Sara Isarve

2014-07-23 @ 13:24:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild