En fyndig dag

Efter ett par riktigt härliga dagar på Ävrö åkte mormor & morfar hemåt igen och mamma följde med oss hem. Idag åkte vi ( - hundarna) till Västervik där vi började med att fynda barnkläder och saker på den mysiga nytt och bytt butiken Busfrö. Sen var det redan dags för lunch så gourmé pizza fick det bli för att orkade fynda vidare. Mest barnshopping men två par leggins till tigermamman också. Tigermormor kunde inte hålla sig allt för länge från hantverksbutiken utan gick tillbaka och köpte den allra underbaraste ugglefilten jag någonsin kommer se till lilltiger. På HM hände en antagligen välplanerad olycka (det är visst något med Västervik som ger extra kraft i tarmen!?!) så med bebis på ena armen och skötväska på andra lämnade jag David i HM's kassa och ilade iväg till donken för bebissanering.

Sen sög det visst i kaffetarmarna så vi besökte Tant Grön för en stunds njutning på deras underbara bakgård. Fikastunden slutade i dagens bästa fynd när jag på vägen ut fastnade vid reahyllan... Så ett fiiint diskställ för 105kr istället för 695kr och en lika härlig fackbricka för samma pris istället för 350kr. Mallig? Ja lätt!

Jag har visserligen varit väldigt seg idag men är mäkta stolt över dagens inköp. Och filten är sådär galet fin så man vill springa runt på stan och visa den för alla (som inte bryr sig ett skit) och aldrig använda den för att den kan bli förstörd... Fast det skulle ju såklart vara helknasigt att ta ifrån det vackra hantverket sin funktion... Den kommer värma gott framöver!

Nu tänker jag sova, för kvällen har varit lite halvkämpig och äntligen sover lillan, mormor också och mannen har dragit till jobbet.

Natti natt på er


Kommentarer
Postat av: Carro

Fina grejor du köpt😊d är du värd.. Nästa gång får du följa med till Ullared😊

Svar: lite för mycket folk för min smak... men det var fina saker du hittat :0)
Sara Isarve

2013-09-07 @ 11:20:11
Postat av: Cicci

Man kan ju undra varför du aldrig tänker på din syster när du springer på såna brickor?!

Svar: Du har säkert en ligger och dräller på tomten någonstans ;P ❤hihi
Sara Isarve

2013-09-07 @ 11:26:16
URL: http://ceciliagustavsson.blogg.se
Postat av: gmormor

Vad mysigt ni har det, så roligt att se mamma mår så bra ❤

Svar: Ja det är alltid mysigt när hon är här :0)
Sara Isarve

2013-09-07 @ 19:36:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild