Babyrytmik

Tänkte att jag hade rätt hyfsat med tid i morse men när håret var tvättat infann sig tidsuppfattningen och tillhörande panik. Bebis och jag hoppade i närmsta plagg och svischade ut genom dörren i frisyrer man helst inte pratar om med hundarna hack i häl... Eller egentligen vi hack i häl på dem. En halv trapp ner står målaren och lägger skyddspapp på golvet inför ommålningen och som tur var har självaste målningen inte startat. Visserligen behöver hundarna ändå badas men målarfärg är jag inte jättesugen på att försöka skrubba ur pälsarna. Revade upp en bit av pappen på vägen ner och jag misstänker att vi hinner förstöra mer än så. Fyra våningar upp med två "stora" hundar och bebis och ett par väskor... Önskar att vi kunde låsa in oss ett par dagar tills det är klart!

Hur som helst fick hundarna sig en pinkis innan babyrytmiken drog igång och Anbe och Izac fick hänga utanför så länge. Det får de inte nästa gång för Izac grävde en grop bredvid trädet... Så de får bli kvar hemma då tror jag... Sång, rörelser och lite fika efter blev en trevlig fm trots övrig kaos. En promenad runt kyrkans område och sen hem för att precis hinna undan ösregnet. Huh så skönt och dessutom kom dunderbajsen inte förrän vi kommit hem heller. Kinkig och tuttig em-bebis så nu blir det lugna gatan här hemma.

Imorgon är det dags för öppna förskolan igen men jag tror att vi ska byta till em-gruppen så vi kan ta det lite lugnt hemma på fm och inte stressa med hundar och morgonrutiner. Öppna är ju lite längre tid än babyrytmiken så det passar inte alls bra att gå dit med hundarna.

Väldigt skönt är det iaf att komma iväg på lite sociala aktiviteter. Och lördagarna är ju numera inbokade på babysim vilket gick jättebra sist. 


Min dans drar ju igång nu på söndag också men jag känner mig lite kluven på om jag kanske ska ta bort en av tre kurser. Två timmar kanske räcker? Eller... Nja hmm får väl känna efter på söndag helt enkelt. Då måste dessutom Wilma följa med för David jobbar... Ultimata testet direkt med andra ord. Räknar med att bara titta en hel del denna gång.



Kommentarer
Postat av: gmormor

O,vad härligt det ser ut, vad vore livet utan badhus!!

2013-09-11 @ 20:46:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild