Var sak har sin plats!

Svänger in bilen på Magnussons däckservice något tidig men får åka in direkt. Det är så jäkla skönt att ha däcken på hotell. Bara att köra in och vänta fem minuter så är det klart. De har alltid förberett så de slänger fram däcken och pumpar upp bilen lite, skruvar av och smackar på nya däck... fast med förutsättningen att man inte som idag slarvat bort låsmuttern! Seriöst den ligger ju alltid i handskfacket och hur är det ens möjligt att slarva bort något i en bil? Paniken hägrade när ett gäng killar står runt om bilen laddade med vapen redo att hugga in så fort jag bara får fram den där jäkla låsmuttergrejen. Men nej fick ge upp och de fick ta bort grejerna och jag hoppade skamsen och förtvivlad in i bilen efter att ha slängt in hundarna i bagaget igen. Precis som jag ska starta bilen så inser jag att de nog ligger i den lilla luckan mellan sätena. ÅÅÅh så frustrerande pinsamt... och skönt... nu är vinterdäcken på och muttriputtrarna ligger i handskfacket där de "alltid" är!
 
Men jag är inte en helt värdelös människa, igår lagade jag faktiskt handdukstorken efter att ha lekt lite mulle meck. Förvisso var jag tvungen att låna bovärdens avluftningsnyckel för att jag slarvat bort min, eller kanske har jag lämnat tillbaka den till Andreas eftersom den egentligen är hans? eller så kanske den ligger i min vinterjacka uppe på vinden för att jag tänkt lämna tillbaka den? vem vet... Det hela löste sig dock inte med den lilla nyckeln utan en skiftnyckel som jag hade stenkoll på vart på vinden den låg! Eller hade jag bara tur?
 
Ska bli skönt att återgå till jobbet så det blir ordning på fröken igen!(?)!
 
 

Kommentarer
Postat av: cicci

Det känns bra att fler än jag är senildement i tidig ålder:)

Svar: Haha ja men kunde det inte ha varit någon annan än jag!?!
Sara Isarve

2013-11-03 @ 08:13:27
URL: http://ceciliagustavsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild