Veckan som gått

Det blir ju lätt lite kaos när man klämmer in folk hej vilt i en stuga och det är något alldeles speciellt med det där kaoset... som en skräckblandad förtjusning på någe vis. En skillnad, väldigt stor skillnad, för i år är att lilla Wilma kommit och det innebär ju en hel del förändring. Väldigt mycket tid går åt till det allra viktigaste lilla hjärtat och ska jag vara helt ärlig så känner jag mig lätt otillräcklig i ett stort sällskap där jag väldigt gärna vill se till så att alla har det bra tillsammans och dessutom gärna skulle vilja ha egentid lite med var och en också. Omöjlig ekvation upptäckte jag och det är väl bara att lära sig att så mycket Sara finns det inte!
 
På måndagen kom Magdalena och Leo över (tom före oss) och hälsade på en sväng, pack- och transportnerverna hade ännu inte hunnit lägga sig... Mamma, My och Anna dök upp och framåt kvällen kom även Ellinor och Otto. Krut jobbade och fick vänta till onsdagkvällen innan han kunde komma. Tranorna kom ut för lite grillat och Sukke hade Hans med sig till stan för första gången. Vi skrämde nog upp honom litegrann (även Sukke?!?) med vårat kaos och hårda attityd men jag hoppas att han iaf skymtade kärleken som ligger bakom ;0)
 
På Tisdagen åkte vi till Ölands djurpark efter en lugn fm (kanske för lugn, blev något sent iväg). Parken gapade tomt på folk och det var rätt skönt så. Började med fika/mat... ja är man många vill ju folk alltd olika... vidare och klappa getter...
 
 
...kika på lite djur och snackade med papegojorna...
Sen blev det lite karusellåkning...
 
 
 
 
*?!?*
 
...bad i piratlandet... själv var jag förkyld och fick hoppa det momentet... faktum är att allra mest gick jag runt och var mamma av nån konstig anledning, fast hon var rätt nöjd den dagen har jag för mig (glömmer dock extra fort nu för tiden), sen var ju grisarna med också och skulle hållas koll på.
 
 
 
 
 
 
Litet käk, hoppa hoppborg (och där var jag baskemej med i fronten!), och kika på mer djur...
 
 
 
 
Onsdagen bjöd på morgonstund, möte i stan för mig och David, sen bowling och finmiddag på steak house. Krut kom med tåget på kvällen.
 
 
 
 
 
 
 
Torsdagen blev spelens dag... brännboll på dagen och ``med andra ord`` på kvällen (Almir och Viktor kom ut för revanch från bröllopsomgången). Cicci med resterande familjemedlemmar samt Fredrik dök upp.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fredag och Midsommarafton: Tyvärr blev det ingen midsommarstång och inga små grodorna heller men däremot pulade Anna ihop ett par fina kransar till barnen :0) Vädret? jo som det ska vara helt ok, regn, sen fint. Sill och potatis till lunch, jordgubbstårta de lux och grillat framåt kvällningen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Här tog det slut på bilder men på lördagen åkte Ellinor och Andreas hem och vi andra åkte in till Oskarshamn för att äta, bada och spela minigolf... sen lite glass på vägen hem...
Tror att det var den morgonen Ellinor var ute och sprang med Otto och efter en kilometer dyker Izac upp, Ellinor vänder sig om och säger "gå hem!"... och Izac knallar tillbaka till stugan :P duktig pöjk det där! Abbe också för den delen, har skött sig väldigt bra i veckan!
 
Elin har jag konstaterat är skrållan 2.0 aningen vassare:
E: Mammaaa
C: Jaa´a Elin
E: Du är en fuck you!
 
Sen den vanliga "jälla onge skit" letar sig in både här och var också! Hon är fan bäst! ...fast jag hoppas ändå att inte Wilma får hennes ordförråd...
 
Söndag = Städdag och hemresa
 
Blir lite mycket att summera en hel vecka när den varit så fullspäckad. Ni som var där vet och ni andra fick smaka en liten bit iaf ;0)...tack vare att jag blev pigg när jag gick upp klockan fem med Wilma... hon själv somnade dock om fint efter morgonrutinerna :0) Egentid för mamman :0)
 
(rekord i längsta blogginlägg tror jag)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Cicci

Haha! Tror du att du kommer slippa? Elin kommer lära Wilma allt som Lucas och My lärt henne! Tippar på att hennes första ord blir fan, skit eller Fuck yuuu :)

Vi som var där vet att det var en helt fantastisk helg (för vår del) och det är kaoset som gör det:)

Svar: Nej jag tror inte, jag hoppas ;0)
Sara Isarve

2013-06-24 @ 13:50:02
URL: http://ceciliagustavsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild