Mulet och regn = Pysseldag

Dags för gipsavtryck på tigerbebisklorna!

STEG 1 - Trolldeg
Tigermamman letar recept på nätet, häller upp mjöl, kokar vatten och häller upp i ett glas, mäter upp massor med salt och häller ner det i mjölet och nej just det det skulle ju lösas i vattnet... Hmm jaja... Tar upp saltet (och delar av mjölet) blandar med det varma vattnet och häller sen lösningen (inte helt klumpfri) i mjölet och knådar till en lite för torr deg, knådar i mer vatten och ja det blev faktiskt en trolldeg tillslut. Kavlar ut degen och lägger den i en djup tallrik.

STEG 2 - Avtryck
Ber tigerpappan om hjälp att hålla lilltiger medan tassarna trycks ner i degen... satan fortfarande för hård... Knådar i mer vatten, kavlar och gör ett nytt försök. Trycker ner klorna och bebis passar på att riva degen. Knåda, kavla och nytt försök. YES avtryck!

STEG 3 - Blanda gips
Läser noga på förpackningen flera gånger för att inte fumla till det. 3 delar gips och en del vatten. Måttar upp gipspulver och vatten blandar om. Tigerpappan kommer in i pysselverkstan och undrar om inte gips brukar vara flytande?!? -ja det undrade ju förstås tigermamman också och läste på paketet igen samtidigt som gipset blev allt hårdare för varje sekund som gick... SATAN... öööh eeh menar sjuttsingen också... I med mer vatten, blanda om... samma anvisning på paketet fortfarande... Häller i ännu mer vatten och får det till någon form av tjockflytande sörja som får silas på stora och mindre stora hårda klumpar. Ner i avtrycket med smeten, håller tummarna och väntar!

Utlovar inget som helst resultat... Men här är avtrycket iaf:


Kommentarer
Postat av: Cicci

Hahaha! Jag skrattar på mig! Är vi syskon på något vis? Ungefär så där går det för mig typ jämt och alltid;)

Svar: Ja de säger det :0) ...då kanske jag förresten kan skylla på att jag är släkt med dig!?!
Sara Isarve

2013-06-13 @ 21:09:26
URL: http://ceciliagustavsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild