Helgen

I fredags var det underbar sommar så något som skulle vara en fika på stan med Martin och David blev plötsligt en middag på Marsöfiskeren som bjöd på Varmrökt lax och små härliga färskpotatisar, romsås och deras goda bröd och knäcke... fast i själva verket så var det David som bjöd... men gott var det! Efteråt blev det en glass hemma i parken.

 

En liten kvällsnap som uppladdning inför kvällens dansfest, vilket blev Wilmas första på utsidan av magen. En riktig lyxkväll för damen, gungade runt i lite olika famnar men dansade mest med mamman. Jag fick mig ett par svängar utan henne också i salsa, merengue och bachata :0) Underbart! Konstaterade att alla som tycker om att dansa har stor potential att agera barnvakt till lilltös... så jag vet vart jag ska leta när jag behöver någon. Dock inte Rigoberto (min danslärare) för då vette sjutton om jag kan lite på att få tillbaka henne sen :0)

 

 

(Wilma och Rigoberto)
 
 
 
 

Det blev en lång natt där på fredagen för efter dansen var man visst utvilad och tyckte det var lämpligt att vara vaken till fem på morgonen?!? Min tidigare nap var ju verkligen inte i onödan (om man nu ens kan sova i onödan).

 

Lördagen startade vid typ lunchtid då Fredrik och Nanna kom upp på lite te och sen for vi till Mönsterås för att avnjuta lite härliga toner på bluesfestivalen i regnet. Blev ingen lång sväng och blöta blev vi men det var mysigt... enorm skillnad på folkmängd nu i regnet ifrån de soligare åren... lite tråkigt för alla de som spelade. Vi lyckades slarva bort Nanna hela två ggr. Sen drog vi oss hem till stan igen och den enda som var torr var Wilma, parkerade på maxi och hängde ut en tutte. Nej inte genom fönstret utan genom tröjan bara... matade bebis medans vi skrev ihop en inköpslista till tapasbuffén vi bestämt oss för att knåpa ihop. Hem på te och macka för att sedan dra igång projekt tapas och Summe trillade in där någonstans också. Satan vad bra det blev! Som vanligt när vi svänger ihop vad som helst tillsammans!

 

 

David blev tvungen att dra till jobbet och för oss andra blev det glass med jordgubbar och chokladsås (den som stelnar) och film... eller inte för min del, fick nätt och jämt i mig efterätten för bebis fick ont i magen och skrek som en stucken gris... så vi flyttade in till sovrummet för "lugn och ro", kolikmassage och sen fick mitt lillfinger agera napp tills strax efter att filmen var slut och gästerna gått, då kom hon äntligen till ro och kunde sova. Var uppe och ammade nån gång på natten och då gick det bättre med magen så hon somnade om igen... upp vid fem för blöjbyte, mat, promenad och magont igen... pappan kom hem från jobbet och gav lite massage innan sängen. Vi tjejer somnade på soffan lite senare, vaknade för mat och somnade inne hos pappan båda två. Idag är hon en trött tös så jag har fått sova ikapp lite och dagen bjuder mest på lugn och ro över lag hoppas jag. Dags för henne att vakna snart för min ena tutte sprängs snart och det börjar bli dags för en promenad med de fyrbenta igen. Nu har ju solen vågat sig fram igen också :0)

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Cicci

Livet är fullt av överaskningar (kolik & bajs) när man fått en liten som dikterar livet! Tur att det är värt det tusen ggr om;)

2013-06-02 @ 21:57:51
URL: http://ceciliagustavsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild