Dansfestival :D

Västervik bjuder upp till dans hela helgen lång. Jag hinner/orkar tyvärr inte vara med på allt så jag köpte mig ett litet paket med två workshops (träningspass) idag och morgondagens fest. Gjorde upp bästa planen med ett pass 11:35-12:35 och det andra 16:00-17:00 tvingade David att följa med för att det ska funka med Wilma. Och grisarna fick som vanligt haka på.

Dagen börjar med natten. Natten som blir alldeles för kort innan morgonen svischar in, hår som ska tvättas, fransar som ska målas, en man som ska jagas ut med hundarna, bebis som både ska kläs av och på, matas och bytas och packning av dagens resurser.

Kommer iväg nästan halvtimmen senare än vi sa, fast det var med i beräkningen så det blev bra ändå. Lagom tidiga för att hinna flasha tuttarna innan Nannas tåg kom in. Letade oss vidare till Lysingsbadet och köpte våra danspass. David tog hand om familjen och vi lärde oss lite nya salsamoves.

Lunchpaus och hög tid att få något i magen, en stor, god och fräsch pizza och trots fint väder satt vi inne... Bara kände för det idag, vädret var lite till och från. Hundarna fick nöja sig med en vattenskål och att sitta utanför restaurangen. Dock fick de snart sällskap av en tvåbarnsfamilj som satte sig vid bordet alldeles intill dem... Den ena pojken var på Abbe flera gånger, inget elakt men jag blev skitirriterad på att föräldrarna inte sa ifrån. Wilma hängde ju såklart på tutten just då så jag värjer mig lite. Pojken lutar sig ner och sticker huvudet genom staketet ner till Abbe. Jag "sliter" tutten ur munnen på bebis, drar upp linnet och beger mig ut till familjen och försöker verkligen att inte skälla ut dem... Får fram ganska fina ord "ursäkta men kan du låta mina hundar va är du snäll" sen hur tonen lät var kanske av något annorlunda klang för de såg lite halvsnopna ut.

Knallar runt lite på stan och inser att jag tappat klippkortet till danspassen... Faans jävla helvete skit, klantrumpa!!! Frågar på restaurangen utan lycka, hoppas att det ligger i bilen och går in och fyndar lite på Busfrö. Bebis blir ledsen och får gunga i mammas famn lite. Lagom till hon dragit all uppmärksamhet till sig (än så länge är hon så liten att alla tycker hon är söt även när hon skriker) drar hon världens rövarbajs som ekar i hela affären :P snart inser jag att den lyckades krypa upp på ryggen. F-J-H-S. David fick dra till bilen för parkeringen gick ut, jag körde lite panikbyte på damen i vagnen och det gick sådär halvsmidigt. Nu börjar tiden dra ihop sig duktigt och inget klippkort i sikte. Bebis blir vansinneshungrig i bilen på väg till danspassen... Bara att ge upp! Nanna hinner precis till sitt pass men jag sätter mig i bilen och ammar istället. Går sen till receptionen och frågar om de fått in mitt kort. Tjejen i kassan är hur snäll som helst och ger mig ett nytt :0) dock har halva passet gått men jag smiter in och tänker att jag får göra så gott jag kan, något lär man sig alltid! Drygt två minuter senare hör jag Wilma komma ner och inte duger det med pappan... Mat som gäller och bara för mamman att ge upp det nyfunna hoppet att få svänga lite på rumpan i ett bachatapass. Tittade på en stund istället och hoppas att jag lärde mig något på det.

Det lilla jag fick dansat idag var iaf väldigt trevligt, älskar att dansa! (Ingen som hört det förut va?) Hoppas dock på betydligt mer imorgon på festen :0)


Kommentarer
Postat av: Cicci

Möhöhö! Nu låter det sim om du fått smaka ordentligt på familjelivet! Lika bra du vänjer dig för så här är livet, på riktigt:)

Tur att dom små är värda det tusen gånger om!

Svar: Ja som tur är :0)
Sara Isarve

2013-06-27 @ 23:48:23
URL: http://ceciliagustavsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild