Guld i munnen?

Morgonstund har guld i mund.

Tog en bild på lilltiger och njöt av att jag fått en sammanhängande sömn på en bra tid (00-05) i natt vilket innebar att jag kände mig pigg och utvilad i fågelkvittret. Ovanstående fras damp ner i huvudet och jag funderade på vad det egentligen betydde... Självaste innebörden förstår man ju men har inte funderat så mycket mer på det... Mund betyder hand och ja, mycket trevligare med guld i handen!

Hur som helst blev det en skön och effektiv morgon. Efter morgonprat och amning hoppade jag in i duschen en snabbis innan David stack till fm-passet. Frukost och promenad med grisarna med bebis på magen för att undvika scenariot bära-bebis-köra-tom-vagn-hålla-hundar-plocka-bajs. Riktigt skönt ute, dock blir det nog lite väl varmt under dagen så det var skönt att komma ut lite tidigare idag. Tigerbebis somnade gott i selen och fortsatte så efter en skvätt mat så nu är golven städade samt en liten insats på balkongen, badrummet och bakom spisen. Kollat upp lite skit på nätet och haft bananmellis. Nu får vi se om det kan bli en liten insats till någonstans.

Kommer inte ihåg om jag berättade att Abbe gjorde sig illa i Malmö? Landade på rumpan och fick ont i ryggen... Hur som helst så mår han mycket bättre redan, idag har han inte pipit när han rest sig :0)


Kommentarer
Postat av: Gmormor

skönt att Abbe är bättre..

2013-07-07 @ 17:52:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild