God morgon Tisdag

Sååå... Fick jag sova sen? Lilltiger började knöla just som jag kom in till sängen, det där jag-vaknar-alldeles-strax-knölet. Jag slängde fram en säck (snarare liten påse) mat och lät henne sutta halvsovandes i hopp om att hon skulle sova vidare. Tigerpappan jagade jag upp ur sängen för att hämta blöja och smygbyta medan vi höll på med vårat. Det gäller ju att vara smart och smidig om man ska få till det som man vill... och ja jag fick sova, hela fem timmar (00-05) så jag är väldigt nöjd med det. Vaknade dessutom i ett panikskrik och bara for upp ur sängen, måste ju säga att den här lilla damen är allt den effektivaste väckarklockan jag haft dock har den endast random tidsinställning så man vet aldrig när den ringer.

Vanliga morgonrutiner, nattkissblöjbyte, vänta/sjunga/prata lite, morgonbajsblöjbyte, frukost till tigerbebis, frukost nr 1 (te + fil med müsli) till tigermamman, någonstans i virret vaknar David och drar till jobbet, blöjbyte, påklädande och morgonpromenad... Här skiljer sig dagen dock från andra, äntligen kom vi iväg på en riktig långpromenad. Igår em accepterade hon att sova i vagnen när vi var iväg och fikade så jag vågade mig på ett försök idag igen. Kudde som madrass och björndräkt istället för täcke (hon älskar den lika mycket som jag gör). Härlig morgon med 1,5h promenad och underbart väder :0) Nu är frukost nr 2 (nektarin + ostknäckemacka) intagen och dags att dra igång någon syssla, alternativt pyssla... eller mata bebis... Låter som att hon är på g där inne.

Ha en fin tisdag ❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild