Tokholmen

Just nu ligger jag och smygmyser lite bredvid Wilma i underslafen av Fredriks våningssäng. Hon har precis somnat om efter ett par blöjbyten, frukost och handfatsbad. Jag rotade igenom skåpen och tog mig en första frukost, den andra får bli när Fredrik orkar vakna. Vi kom hit igår em och då blev det massa prat medan Fredrik bakade ett, väldigt gott visade det sig senare, bröd och svepte ihop lite ägg och kassler för att stilla hungern. Själv var jag fortfarande inte hungrig då jag åt hos Cicci och familjen precis innan jag stack. Vi tog en varsin odåga och jag hängde Wilma på magen sen gick vi på upptäcktsfärd (promenad på okänd mark) här i området. Efter promenaden tyckte vi att brödet nog vilat färdigt så vi mumsade på för fulla muggar. Fullproppat med valnötter, tranbär och aprikos kan det väl inte bli annat än gott :0) Lånade en bok, Hundraåringen, av Fredrik och läste ett kapitel för både Wilma och Fredrik. Nackdelen med att läsa den boken istället för en barnbok var att jag lätt kom av mig och var tvungen att fnissa lite... Fastnade direkt för den så den ska jag låna med mig hem.

Nu har jag ju lite hoppat över ett par dagar här. Resan började ju egentligen i onsdags efter att tvätten blivit klar. David som snart skulle börja jobba efter semestern stannade hemma men vi andra packade in oss i bilen och körde upp till lilltigers kusiner i Nyköpings skogar. Cicci bakade lyxig pizza till oss alla och vi hängde där till kvällen drog in. Då hämtade vi upp Anna och for vidare till Oxelösund. Släpade upp alla saker till mamma och fyllde som vanligt lägenheten.

I torsdags hängde "jag" och mamma hos mormor och morfar, fikade te, glass och hallon och massa prat om allt mellan himmel och jord. När mormor är i närheten är det sällan tyst :0) Därefter lunchade mamma och "jag" på Läget som hade väldigt god risotto med falafel på dagens meny. Mamma började snart jobba så vi lämnade av henne där och åkte vidare till Carro som inte fick bjuda på annat än vatten för då var det stopp i min annars alltid hungriga mage. Det räckte gott och väl med lite trevligt sällskap och Wilmabus. Funderade på om jag skulle dra vidare någon mer stans sen men åkte hem till mammas folktomma lägenhet och tog en lugn kväll. Anna dök så småningom upp och sen gick vi alla och mötte upp mamma när hon slutade jobba.

Fredag morgon packade jag ihop vad som behövdes till Sthlm och drog ganska direkt ut till Cicci och Elin som var hemma och pysslade. Hon hade hittat en galet snygg turkos färg som hon målade både byrå och klädnypor med. Elin läste saga eller snarkade sagor, typ fem, för Wilma medan jag ammade och nästan somnade. Den lilla damen är visst något utav en expert. Kan inte läsa men vet ändå vad som står på vilken sida. Kan det vara så att det var favoritböckerna som lästes? De stora barnen dök upp med taxi efter en väldigt bra första dag i skolan. Wilma tränade nacken på ett täcke framför tv:n och jag insåg att det var just det som var grejen med att hon annars trycker ner huvudet och letar tutte istället för att nackträna... Hon ligger ju alltid för mjukt i soffan eller sängen. Den lilla golvyta vi har springer ju hundarna runt på så det brukar inte bli av att lägga Tigerbebis där men det får det visst bli ändring på. När Roine kom hem från jobb och affär lagades det fläskfilé med pommes fetaoströra och hemgjord salsa, asgott! Ja just det långa gröna bönor också. När magen var mätt och My och Elin lekt runt med Wilma en stund gav vi oss av till tokholmen och Fredrik.

Frågan är nu om jag ska ta och sova lite till när ändå alla andra sover eller om jag ska läsa och försöka hålla mig vaken?


Kommentarer
Postat av: Cicci

Synd att det inte kunde bli en dejt till, som vanligt helt underbart att ha er här:) ❤

Svar: Ja riktigt synd, missade ju att fota då också :0( ❤
Sara Isarve

2013-08-25 @ 21:36:08
URL: http://ceciliagustavsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild