gymGymGYMja

eller nej det blev inget gym, men det är ju tanken som räknas brukar vi hålla oss till här i familjen ;0) hmm en annan dag kanske. Istället blev det familjemorgonpromenad i parken och stan i kombination med lite handling. Ett besök på banken för en bättre framtid... ja nya sparkonton alltså... ett nytt till oss och två till Wilma. Tror jag har rekord i antal konton... jag inbillar mig att jag har bättre koll då!?! Hemmet skulle städas och bebis skötas. David for iväg på skriva-på-papper-möte och sen åkte vi ut till Dövesta gård för att fixa finkorv till den stundande grillningen. Det är så galet mysigt där ute och inte nog med det så är de väldans trevliga också. Vi fick en ordentlig genomgång av köttsortimentet och kom såklart hem med mer än vad vi tänkt men nöjda var vi och säkert han likaså.
 
Almir och den nya grannen, Hampus, i huset hakade på grillning i solen här på baksidan vilket var väldigt trevligt även om jag fick leta skugga till bebis hela tiden. Dövestakorvarna satt fint i kistan och lite vattenmelon fick agera förätt och efterrätt. Adam damp in när maten var slut och snackade lite skit en stund innan vi packade ihop och gick upp. Grabbarna gick och köpte glass och jag åt ingen!!! blev imponerad av mig själv faktiskt... glass är ju något av det bästa som finns... Bebis blev väldigt tuttig så när vi spelade "med andra ord" var jag med och gissade på båda lagen. Vi var ändå ojämna par och jag fick vinna oavsett hur det gick... mycket bra!
 
Efter 5 timmar vaket somnade tösen till ett halvt kapitel i boken så den andra halvan läste jag lite tystare och när jag var klar sov tigerbebis riktigt gott, ja iaf i 45 min sen blev det visst hungrigt i tigermagen igen. Sövde henne i vaggan men efter en liten stund vaknade hon igen. Kan ha något med pappans spelkväll att göra, datorn och vaggan är ju inte helt strategiskt placerade precis intill varann, men vad gör man när man bor två vuxna en bebis och två "stora" hundar på 53,5 kvadrat? Jo jag orkar ju inte söva om henne hela kvällen så nästa nattning blev i sängen. Och på tal om den så ska nog tigermamman ta och kura ihop sig intill tigerbebis nu! I natt får det bli svettig bebis i armhålan... Sov så gott ni andra ❤
 
 

Kommentarer
Postat av: Cicci

Det är bara för tigerpappan att sluta leka med datorn på kvällarna ;)

2013-08-11 @ 10:48:27
URL: http://ceciliagustavsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild