Döda inga spindlar!

Måtte bara vädret hålla nu! Både regnjackor och paraflax är packade, då borde det kunna bli uppehåll! Vi är på väg ner till Kalmar för sommarens sista bryggdans och jag har till och med lurat med mig David. Uppehålluppehålluppehållervitummarnaför!

Idag (även igår) vaknade jag vid sjutiden efter en hel natts sömn, riktigt skönt och absolut ingen idé att göra ett nytt sovförsök för då riskerar man förstöra hela dagen... Så morgonvimsa lite och pilla i sig frukost innan lilltiger vaknar... Hon vaknar... drar världens morgontigerbajs som rinner över i ryggen... på skötbordet som tur är!
-Sanering av bebis och skötbord, dumpa textilierna i handfatet till tigerpappan som fortfarande sover.
-Mata bebis
-Läsa saga i sängen (Rosalill och blomsterkriget) tills bebis somnar... Två kapitel fast de sista två sidorna fick jag läsa mest för mig själv ;0)
-Smita ut med hundarna medan bebis sover och hänga tvätt på vägen ut
-Plocka, damma på lite här och lite där, dammsuga och nej där var det nog slut
-En skvätt mat här och där
-Melonmellis för tigermamman
-Sitta-på-egen-hand-träning för lilltiger eftersom det är mycket mer hennes grej än ligga på mage och nackträna för det har hon helt fått om baktassen... Trycker fortfarande ner huvudet i backen och knölar runt och letar tutte tills hon ger upp och blir vansinnig.
-Drar en bajsvända till men denna gången bara i blöjan
-Knölar sig till sömns i vaggan till elefantens(Lucas gamla) melodi och lite vagghjälp av tigerpappan på slutet medan tigermamman viker och sorterar bebistvätt. Fick ju ett nytt lass kläder i modellen större :0)
-Vaknar lagom för ombyte och bilfärd
-Somnar som önskat om i bilen
--Kommer jag få igen för det här i natt? Eller redan ikväll? ;0)

Nejmenååå solen kikar fram litegrann... Hoppas hoppas! ...snart i Kalmar...
Ha en trevlig kväll ni andra också ❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild